Informace pro pacienty
Informace pro pacienty, rodinné příslušníky při přijetí
Hospitalizace na oddělení LDN je indikována v případech, kdy je u pacienta ukončeno léčení akutního onemocnění,
ale ještě není možný návrat do domácího prostředí, případně pokud dochází ke zhoršení zdravotního stavu v domácím prostředí a není indikace k hospitalizaci na akutním oddělení.
Hospitalizace na oddělení LDN je možná pouze po dobu trvání zdravotního důvodu, což znamená do stabilizace stavu. Pokud není dle lékaře předpoklad pro změnu tohoto stavu, musí být hospitalizace ukončena i v případě, že je tento pacient imobilní a závislý na péči druhé osoby. V zájmu zajištění návaznosti péče o pacienta i po propuštění, doporučujeme příbuzným, aby se krátce po jeho přijetí na LDN informovali o jeho zdravotním stavu a případném rehabilitačním potenciálu.
Přímé spojení na oddělení:
LDN-II (B) 581 271 386; 4.patro,
LDN-III (C) 581 271 658; 3.patro
LDN-I (A) 581 271 396; 5.patro
Informace o zdravotním stavu pacientů podává ošetřující lékař ve všední dny od 13:00 do 15:00 hod, nebo telefonicky po udání hesla. Heslo si příbuzní, u kterých pacient souhlasí s podáváním informací o jeho zdravotním stavu, stanoví
při přijetí pacienta na oddělení.
V případě že si příbuzní nejsou jisti, zda zvládnou péči o svého příbuzného po propuštění, je potřeba aktivně zahájit spolupráci se sociální sestrou, která předá informace k řešení sociální situace.
Je potřeba včas zahájit kroky k zajištění následné péče o pacienta, např.: hospicová péče, terénní, pobytové sociální služby aj. (čekací doby v domovech pro seniory jsou několik měsíců až let).
Na oddělení LDN nelze garantovat hospitalizaci až do doby uvolnění potřebného místa v Domově pro seniory. Propuštění pacientů je plánováno s předstihem, snažíme
se vyjít maximálně vstříc, jak pacientům, tak jejich rodinám, bez aktivní spolupráce rodiny však nelze zajistit pro pacienta potřebnou péči.
Po dobu hospitalizace zajistěte svým rodinným příslušníkům:
přezůvky s pevnou patou, tekuté mýdlo (sprchový gel), šampon, tělové mléko, hřeben, papírové kapesníky, ručník, kartáček na zuby, zubní pasu (v případě zubní protézy mohou být tablety na hygienu zubní protézy), masážní krém, teplé ponožky, noční košili nebo pyžamo, u mužů holící potřeby
a jiné hygienické potřeby dle uvážení. Průběžně tyto potřeby doplňujte, ručníky a pyžama obměňujte
za čisté.
Pedikúra – pedikérka dochází na odd. 1 - 2x za měsíc, dle zájmu pacientů. Pacient mající zájem,
se nahlásí sestře. Cena 450,- Kč.
Kadeřnice – bude docházet dle zájmu pacientů. Pacient mající zájem, se nahlásí sestře. Cena dle úkonu.
Doporučené návštěvní hodiny – denně 14:00 – 17:00 hod.
Sociální sestra Bc. Eva Bittnerová – k zastižení ve všední dny mezi 7:00-15:30, na schůzku
se doporučujeme objednat předem na telefonním čísle: 581 271 677, nebo e-mail: eva.bittnerova@npr.agel.cz
Vyplácení důchodů pacientovi je možno zařídit tiskopisem „Žádost o výplatu důchodu
do zdravotnického zařízení“, který lze obdržet na oddělení, u sekretářky, nebo u sociální sestry. Důchod se vyplácí vždy první středu po datu splatnosti důchodu v době od 13:00 – 15:00 hod. V 5.patře budovy LDN, u sekretářky, pí Stanislavy Kubové, tel.: 581 271 395, nebo e-mail: stanislava.kubova@npr.agel.cz.
V případě, že nebude důchod rodinou od pacienta ve výplatní středu převzat, bude uložen do hlavní pokladny nemocnice a odveden na depozitní účet – možnost vybrání až po ukončení hospitalizace.
Služby poskytované pacientům, které nejsou hrazeny zdravotní pojišťovnou:
- Administrativní úkon na žádost pacienta nebo rodiny 390,- Kč.
- Umístění na pokoj s nadstandardním vybavením 360,- Kč/den (o přeložení pacienta na tyto pokoje je možno požádat ošetřujícího lékaře)
- Zhotovení fotokopie A4, A5 (jedna strana textu) 10,- Kč
- Zhotovení fotokopie A3 (jedna strana textu) 20,- Kč
Platba za všechny úkony je prováděna u sekretářky, pí Stanislavy Kubové, v 5. patře budovy LDN,
oproti pokladnímu dokladu ve dnech PO-ST 7:00-15:00, tel.:581 271 395,
e-mail: stanislava.kubova@npr.agel.cz
Za osobní věci, finanční hotovost a cennosti ponechané ve stolku, či ve skříni na pokoji personál
nezodpovídá – možno uložit do trezoru na oddělení! (Týká se to i věcí přinesených po dobu hospitalizace.)
Provoz lékárny AGEL a prodejny zdravotnických potřeb v areálu nemocnice:
Pondělí–pátek: 7:30 – 16:00 hod.
V rámci zkvalitnění komplexní ošetřovatelské péče vítáme Vaše přání, připomínky, postřehy apod. z hospitalizace na LDN. Můžete je sdělit ústní nebo písemnou formou. Informace u staniční nebo vrchní sestry.
zpět na úvodní stránku oddělení